Bir Annenin gözünden, Düğün ve Doğum Hikayeleri...
Beyaz Penceresinin ardındaki hayatı.
Bir Tutam Mutluluk, Küçük Mutluluklar

Blogta Ara

2 Mart 2012 Cuma

Fetih 1453

     


    İlk Fetih filmi çıkacağını duyduğumda, hiç bir umudum yoktu . Hele ki yapımcısı  Çılgın dershane ve Recep ivedik gibi filmler ile öne çıkmış bir yönetmen olunca, daha bir geri durduk açıkçası..Fragmanlarını izledik , gidenlere sorduk derken çok güzel  bir pazar  günü, Maslak Timde bulduk kendimizi.  İkindi namazını kıldıktan sonra (ki Maslak Timde mescit olduğunu bilmiyordum,sevindim açıkçası. Bunu ayrı bir posta istek ve öneri olarak açıklarız inş.) flime girdik.
İlk baştada dediğim gibi giderken pek bir beklentim yoktu.  Gidecek olanlara önerim; beklentiniz olmayınca beklemediğiniz şeylerle karşılaşabiliyorsunuz.  Bu da sizi mutlu ediyor.. Bunları olumlu ve olumsuz yönleriyle kendi penceremden bakarak, sıralamak istiyorum.  Ben yorumcu,yada yazar değilim .Sadece izleyici gözüyle Fetih;



  •  
  • Başlangıcının Efendimiz (sav) 'in evinde yapmaları harikaydı. Atlanmamış, bence çok çok önemliydi.Buraya bir parantez açıyorum ki (632 yılında okuma yazma bilmeyen bir Ümminin, 1453 yılında olacak fetihi bilmesi nasıl bir mucizedir.ve daha niceleri..)
  • Fatih Sultan Mehmet bir bölüm saf dışıydı. Ulu batlı Hasan daha bir baskın flimde .
  • Maalesef ki ayrıntılara hiç girilmemiş,Fetih gibi bir olayı 160 dk sığdırılması düşünülmemeliydi. Gereksiz flimlerin 2. ve 3. serileri yapılabiliyorda tarihi flimler de neden düşünülmemiş. Masal tadında izledik ne olduğunu anlamadan fetih oldu bitti.
  • Ah! Ulubatlı Hasan'ı, öyle bir yiğidi nasıl olurda nikahsız bir bayanla, beraber yaşayacağını düşünmüşler , nasıl üretmişler anlamışık değilim.Açıkçası çokta hayal kırıklığı..  
  • Akşemsettin Hz.lerinide beklemiyordum.Yok artık denilebilir ama başta dediğim gibi beklentim çok azdı..Muhteşem Yüzyıl gibi olacağını varsaymıştım..Çok şükür ki olmadı.
  • En çokta maneviyat yoktu. Akşemsettin hzlerinde, babası II. Murah handa, Ulubatlıda ,Fatihte ,orduda bir maneviyat göremedik.  
  • Savaş sahneleri çok iyiydi.  



Aklıma gelenler şuan bu kadar , Uzun lafın kısası; Fetih 1453 gidilmeli.Destek olunmalı.Yıllarca yapılması gerekenleri yapmaya çalıştıkları  ,isteyenlerinde önlerini açıktıklarının düşüncesindeyim. İster maddi amaçlı, İster manevi amaçlı olsun.Bu iyi bir başlangıç..Tarihe nice kahramanlıklar,gurur duyulacak olaylar var.. İnş.bu flim daha güzellerinin başlangıçı olur.. Selam ve Duaile..

3 yorum:

  1. Elifcim seni yeni takip ediyorum ben daha gidemedim ama muhteşem yüzyıl cikicak karşıma diye tereddüt yasıyordum açıkcası.yorumların bana ii geldi.ben çaylak bir blogcuyum ama banada beklerim..

    YanıtlaSil
  2. Tuba takip etmene memnun oldum ;)
    Muhteşem yüzyıl gibi, Harem olayına kurulmamış çok şükür.
    Yazıda dediğim gibiçokdaeksiği var.
    Takipteyim inş. Tuba ;)

    YanıtlaSil
  3. mERHABALAR !Çok şirin bir blog ...banada beklrim:)http://welcomemylfe.blogspot.com/

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...